annasahiti.blogg.se

När du går och lägger dig om kvällen,...

Publicerad 2017-07-30 09:28:39 i Allmänt,

... spelar det då någon roll vilket land en människa kommer ifrån?

 

Lite mer än ett år kvar till valet. Regeringskris. I en intervju i Aktuellt, 170726, får en partiledare frågan om vad som krävs för att partiet ska stödja en eventuell ny regering. Partiledaren svarar:

- Invandring och trygghet. Vi vill ha inflytande över invandringspolitiken och trygghetsfrågorna.

 

Sandlådan. Det är jag, Lena och Daniel. Vi går i klass 3A. Vi spelar med kulor.

- Det är min tur.

- Nej, det är min tur.

- Det är faktiskt min tur.

Lena häller ut sina kulor i sanden.

- Vill du byta? frågar hon.

- Min röda glaskula mot din gröna, säger Daniel.

- Nej.

- Jo. 

- Nej.

- Jo.

- Din tröja är ful.

- Du har fula skor.

- Det är min tur, säger jag och tar upp en stenkula.

- Nej, det är min tur.

- Det är faktiskt min tur.

Lena plockar upp sina kulor och lägger dem i påsen.

- Inget byte, säger hon.

- Inget byte, säger Daniel.

- Det är min tur, säger jag.

- Nej, det är min tur.

- Det är faktiskt min tur.

 

När du går och lägger dig om kvällen, spelar det då någon roll vilket land en människa kommer ifrån?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela